pühapäev, 3. detsember 2017

Koolitus Lasvas "Käsitööga väikeettevõtjaks"

Tere kallid sõbrad!
Olete kindlasti tähele pannud, et mida aeg edasi, seda vähem on mu blogis näha valmistooteid või tellimustööde pilte ja üha rohkem tuleb kokkuvõtteid koolituste kohta. Ja nii ongi 😊
Olen tõepoolest järjest rohkem hakanud koolitusi tegema ning soovin tõesti kõik TÜ õpetajakoolitusel saadava info ja teadmised praktikasse panna.
Ma mõtlen läbi, kuidas ma õpilaste ette ilmun, mida neile räägin. Alustan sissejuhatusega ja eesmärkide püstitamisega, mida me koolituse käigus peame saavutama ja miks me seda teeme. Minu jaoks äärmiselt oluline siduda ehk lõimida kõik tööülesanded päriseluga. Ma alati räägin juurde näiteid päriselust ja julgustan ka õpilasi tooma näiteid oma elust. Siis me saame neid näiteid analüüsida ja mõelda, mida ja kuidas edasi teha.

Kui mulle novembri keskel helistati ja pakuti võimalust osaleda ühe õpetajana koolitusprojektis "Käsitööga väikeettevõtjaks" , olin ma peaaegu kohe nõus.
Hirm oli küll sees, aga ootusärevus ja põnevus uue väljakutse ees oli suurem.
Olen väga tänulik nii Lüülile kui ka Sirjele usalduse eest.
Olen väga tänulik väga vahvatele õpilastele 😊

Minu ülesandeks selles projektis oli läbi viia kaks pikka praktilise koolituse päeva. Kõigepealt rääkisin oma kogemusest, kuidas minust sai (käsitöö)ettevõtja. Kuidas hobist võibki saada inimesele põhitöö.
See teekond minu puhul oli ikka väga pikk ja julgus võtta vastu otsus palgatöölt ära tulla, oli väga suur samm.
-Rääkisime ettevõtjaks olemisest, kuidas aega planeerida, kuidas ennast ja oma tooteid turustada.
-Rääkisime pikalt ja laialt tootearendusest ja sellest, kui oluline on sealjuures kliendi tagasiside. Nii positiivne kui ka negatiivne kommentaar annavad tohutult suure võimaluse oma toodet muuta ja paremaks teha.
-Rääkisime reklaamist ja sellest, kui oluline on kena pakend või kontaktide olemasolu toote juures.
-Võtsime lühidalt kokku teemad, mida õpilased olid õppinud eelnevate päevade jooksul.
-Ning seejärel oligi juba aeg asuda praktilise töö juurde. Kui esimesel päeval oli kõigil enam-vähem sama tööülesanne (toolipadi), siis teisel õppepäeval oli meil nn "vabakava".
Kui õpilane õpib ära praktilised töövõtted, mida ta saab hiljem korduvalt ja korduvalt uuesti kasutada ning kogemuste kasvades luua uusi (autori)tooteid ja teenuseid, siis on see kõige väärtuslikum päev üldse! 
Ja meie õppisime tohutult palju erinevaid töövõtteid ja pisikesi nippe, millest paljud õpilased ei teadnud veel midagi, aga millest edaspidi on palju kasu.
Ma muidugi sooviksin panna üles palju pilte, mida koolitusel tegin, kuid need on õpilaste jaoks liiga isiklikud. Seega pakun vaatamiseks vaid mõned pildid.

Projekt Ettevõtlik õppija. 
Lasva Käsitööseltsi Maarahvaõpistu kursus „Käsitööga väikeettevõtjaks”(40 h). Lasva Käsitööselts osaleb Euroopa Sotsiaalfondi projektides Eesti Vabaharidusliidu partnerina. Kursus toimub Euroopa Liidu Sotsiaalfondi ja Eesti riigi toetusel ja on osalejale tasuta. 

Ja mõned pildid valminud toolipatjadest:



Poekott, turvalisuse tagamiseks ka pisikesed helkivad lilled küljes:

Üleõlakott öösidega:

Suur kandekott helkurpaelaga:

Kate suurele õmblusmasinale:

Soovin Teile kõigile rahulikku jõuluaega!
Olge õpihimulised ja ettevõtlikud 😊
--------
Kui sulle meeldivad mu tööd ja soovid olla minu tegemistega kursis,
siis palun vajuta "like" minu lehele:  https://www.facebook.com/kaire.lapitood/

2 kommentaari: